Tvättstugan är belägen i källaren med ingång till höger om porten i hus 41. Ytterdörren öppnas med den blåa entrenyckeln. 

Bokning av tvättid görs via följande hemsida: brftorsborgen3.ddns.net alternativt via den digitala skärmen belägen utanför tvättstugan med hjälp av den nyckeltagg som tillhör respektive lägenhet.

Tvättstugan har plats för två tvätteam samtidigt (gul och blå) med vardera två tvättmaskiner, ett torkskåp, en torktumlare och en gemensam mangel.

Tvättpassen är 3 timmar

  • 07.00 - 10.00
  • 10.00 - 13.00
  • 13.00 - 16.00
  • 16.00 - 19.00
  • 19.00 - 22.00

Regler:

  1. Om bokad tvättid inte påbörjats eller aktiverat inom 30 minuter anses bokningen förverkad och någon annan kan boka din tid.
  2. Av hänsyn till boende vänligen respektera att tvättiden för sista passet slutar kl. 22.00.
  3. För allas trivsel så sköter var och en städningen efter sitt tvättpass. Städattiraljer tillhandahålls i tvättstugan.
  4. Anmäl fel Driftia. Kontaktuppgifter finns uppsatta i tvättstugan eller under felanmälan på hemsidan under felanmalan. Markera gärna den maskin som är trasig fysiskt.

  

Frågor och svar: Tvättstugebokning 

Kan jag komma in i tvättstugan före eller efter bokad tid om jag till exempel har glömt kvar något?
Svar: Absolut, du kan använda din fastighetsnyckel för att komma in i tvättstugan utanför din bokade tid.

Kan man ha flera bokade tider till tvättstugan?
Svar: Nej, du kan endast ha en aktivt bokad tid åt gången.

När kan jag boka en ny tvättid?
Svar: Du kan boka en ny tid så snart din nuvarande bokade tid har passerat. Välj nästa tillgängliga tid som är ledig.

Jag lyckas inte logga in via hemsidan, vad gör jag för fel?
Svar: Använd siffrorna som finns angivna på informationsbladet du fick i brevlådan eller på din tagg när du loggar in. Se till att inte inkludera bokstaven "A", det ska bara vara 8 siffror, utan mellanrum.

Jag kommer inte åt hemsidan för att boka tvättid, vad gör jag för fel?
Svar: Kontrollera först att du har angett webbadressen korrekt: brftorsborgen3.ddnt.net. Hemsidan kan ibland vara väldigt långsam så vänta upp till 30 sekunder. Om problemet kvarstår, prova att rensa kakor och cachen i din webbläsare alternativt testa gå in på en annan enhet. Om det fortfarande inte fungerar, och du har testat på en annan enhet, kontakta styrelsen via med en detaljerad beskrivning av felet.

OBS! Med hjälp av din nyckeltagg kan du kan alltid boka en tvättid via den digitala skärmen utanför tvättstugan om hemsidan inte fungerar för stunden.

Hur aktiverar jag min tid som jag har bokat?
Svar: Använd din tagg mot kodlåset på tvättstugedörren för att aktivera din bokade tid och få tillträde till tvättstugan.

Jag har glömt bort mitt lösenord, hur får jag tag på det?
Svar: Skicka ett mejl till med ditt namn, lägenhetsnummer och husnummer för att få hjälp med ditt lösenord.

Vad gör jag om jag tappat bort min tagg?
Svar: Om du har förlorat din tagg kan du enkelt beställa en ny genom att skicka ett mejl till . Vänligen inkludera ditt namn, lägenhetsnummer, adress och kontaktuppgifter i mailet.

En ny tagg kostar 380 kr och betalas när du hämtar ut den. Den hämtas hos Lidingö Lås & Larm på följande adress: Lejonvägen 14, 181 32 Lidingö. När din nya tagg är redo för avhämtning kommer du att kontaktas direkt av Lidingö Lås & Larm.

Observera att beställningstiden vanligtvis ligger på 1-3 vardagar.

Jag har precis flyttat in men jag har inte fått någon tagg?
Svar: Taggen ska ingå i överlåtelsen. Taggen ska ingå i överlåtelsen, om den saknas så är det mellan er och säljare hur ni hanterar det. Ny tagg går att beställa se "Vad gör jag om jag tappat bort min tagg".

Vad händer med taggen till tvättstugan om jag flyttar?
Svar: Den ingår i överlåtelsen precis som din lägenhetsnyckel.