Hur registrerar jag mig på hemsidan för att få nyhetsbrevet?
Titta på denna instruktionsvideo: https://support.simplybrf.se/guider/293-registrera-dig-pa-brf-hemsidan
Hur ska jag göra om jag glömt mitt lösenord till hemsidan?
Titta på denna instruktionsvideo: https://support.simplybrf.se/guider/291-logga-in-pa-brf-hemsidan
Jag behöver utdrag ur lägenhetsförteckningen till min bank, hur får jag det?
Logga in och kontakta HSB här HSB Stockholm så hjälper de dig.
Får jag ta bort elementet i köket?
Nej, detta förändrar värmesystemet och underhållsansvaret.
Får jag sätta upp markiser?
Ja, det får du under förutsättning att de nya som sätts upp är grön/vit-randiga och monteringen sker av professionella hantverkare.
Styrelsen behöver kontaktas för godkännande.
Var kan jag få tag i delar till toaletten från stambytet 2000?
Det finns inga reservdelar till de WCmoduler som installerades 2000. Firman har gått i konkurs. Istället har medlemmarna erhållit ett erbjudande från Rörmannen i Bromma AB () om utbytesprogram vid problem med toaletten. De byter ut hela modulen och har fast pris. Din egen hemförsäkring eller föreningens försäkring i Folksam kan nyttjas, (gemensamt bostadsrättstillägg med självrisk 2 000 kr). Försäkringsnummer hos Folksam för föreningen är 51-3958, kundnummer: K1005405.
Det är relativt vanligt att spolarmen går sönder, den finns som eftermarknasreservdel att beställa, kontakta Driftia.
Tar föreningen ut pantsättningsavgift?
Jag vill hyra ut min lägenhet i andra hand. Hur ska jag göra?
Föreningen tillåter andrahandsuthyrning i upp till 12 månader för dig som till exempel vill prova samboboende, ska studera, tillfälligt arbetar på annan ort eller blir sjuk och inte kan bo hemma.
Uthyrningen ska i god tid anmälas och godkännas av styrelsen. Mer information och ansökningsblanketten hittar du under menyn "Andrahandsuthyrning".
Hur ofta hämtas hushållssoporna?
Hämtas 1 gång per vecka, vanligen på torsdagar.