Fel i fastigheten/lägenheten

Gör en felanmälan till Driftia via: https://www.driftia.se/kontakt/felanmalan/

Om skadan relaterar till vatten eller elektricitet skall det även rapporteras till styrelsen via

Om något ska åtgärdas i din lägenhet som du som medlem ansvarar för så kan du få hjälp via Driftia, men detta bekostar du själv. Uppge detta vid anmälan.

Driftia besöker normalt sett föreningen på fredagsförmiddagar.

Telefon: Vardagar 08.00 -16.00: 08-744 44 33

För akuta ärenden:

Vardagar 08.00 -16.00: 08-744 44 33
Jour (övrig tid): 08-744 09 50

 

Fel på tvättstugan

Hanteras av driftia, se "Fel i fastigheten/lägenheten" för kontakt.

 

Fel på hissen

Vid driftstörningar/stopp av hissar ring direkt till KONE0771-50 00 00

Jourutryckning utanför kontorstid är väldigt kostsam, så om ingen sitter fast i hissen (då skickar KONE tekniker med högsta prioritet utan styrelens involvering) så är det endast styrelsen som kan begära det.
Vid jourutryckningsförfrågan kontakta styrelsen via .


Försäkringsärende

Se vidare här.


Ekonomisk förvaltning

Kontakta HSB Stockholm vid frågor avseende

  • Begäran om andrahandsuthyrning
  • Bostadsavgiften, avier, påminnelser
  • Pantförskrivning / Pantbrev
  • Överlåtelse
  • Utdrag ur lägenhetsregister
  • Garagehyran
  • Info om lägenheten
  • Frågor rörande medlemskap m.m.

Som medlem kan du logga in på https://mitthsb.hsb.se för att komma åt information om din bostad bl- a. månadsavier. Här finns även blanketter att hämta och ladda ner.

Mail:

Telefon: Torsdagar 08:00-18:00, övriga vardagar 08:00-16:30: 010-442 11 00


TV och Bredband

Kontakta Tele2

Mail:
Telefon: 90 333


Skadedjur

Vid problem med skadedjur, kontakta Anticimex direkt.

Telefon: 0752-45 10 00